fredag 22 februari 2013

Köpa från Kina


Som ni kanske sett har jag snöat in på friterad mat. Problemet är att det inte går att få ihop en lika bra frityrsmet som på en riktig kinarestaurang utan att köpa färdig Tempuramix som kostar 22,95 för 150 g på PrisXtra (se här).

Ett besök på min lokala butik som importerar allt från Kina gjorde mig dock lycklig. Flickan i kassan (som samtidigt skar upp något som såg ut som gurkor) visade mig flera paket. Jag frågade vad det var för skillnad och fick svaret 'Ingen skillnad, olika leverantörer' och när jag frågade efter priset sa hon "kostar sju kronor". Samma mängd (150 g) men olika pris. 22,95 kr på PrisXtra och 7,00 kr på kinabutiken.

Kan lyckan bli större? Nackdelen är att texten på paketet bara är på kinesiska men hur svårt kan det vara? Får väl lära mig kinesiska i värsta fall.

Frukt är godis och på Ica kan du göra riktigt bra köp. Mycket billigare och mycket godare!

Kvitto från Ica
 
Levnadsomkostnad (LOK) är beräknad fr.o.m 2012-09-10 och är just nu 36.94 kr per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar