torsdag 15 november 2012

Konsten att välja rätt kött

Det lönar sig att se om köttet har marmorerat insprängt fett. Köttet blir saftigt och gott av fettet och är ofta ett tecken på att djuret har levt ostressat. Ofta kommer butikens paket från samma leverantör och har samma kvalitet men denna gång kunde jag välja ut två mycket bra paket.

  
Ica-butiken i Västermalmsgallerian säljer mycket butikslagad mat och kunden efter mig hade köpt en liten bit färdig lasange. Jag kunde inte låta bli att småle när jag såg att den kostade drygt 71 kr och mina 10 köttskivor (2,3 kg) kostade 70 kr.
 
Inte mycket ben och 3,4 kg kött för 101,18 kr med en rabatt på 126,72 kr är inte illa!
 
 
Ja, jag vet att jag lyxade till det med en plastkasse men det var ett impulsköp.

Levnadsomkostnad (LOK) är beräknad fr.o.m 2012-09-10 och är just nu 54,14 kr per dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar